Pagina's

zaterdag 11 februari 2017

Cicero vest van Sofilantjes

Toffe en stoere patronen vinden voor jongens, dat vind ik niet zo gemakkelijk. Een patroon vinden dat goed past bij onze smalle zoon met zijn lange armen maakt het nog eens extra moeilijk. Het liefste gebruik ik dan zijn basispatroon, gewoon omdat ik weet dat het dan zeker goed past.

Maar ja, zo'n basispatroon dat wordt na een tijdje ook weer saai. Toen ik de oproep van Sofilantjes zag om het Cicero vest te testen stelde ik me dan ook gelijk kandidaat. Want vesten, dat draagt zoonlief graag. Of ja, laat het ons anders zeggen, die draagt hij graag tot hij het te warm heeft.

Op basis van Jo zijn borstomtrek maakte ik maat 128 oftewel een 8 jaar. Enkel de mouwen moest ik wat verlengen. Die lange armen heeft hij duidelijk van zijn papa geërfd... Er zijn trouwens heel veel opties bij het patroon. Zo kan je het vest ook met korte mouwen maken, met schuin doorgeknipt voorpand, met een kap of een kraag, met zakken in de zijnaad, ... Het vest is trouwens unisex dus niet alleen geschikt voor jongens maar ook voor stoere meiden.

Ga voor meer inspiratie zeker eens een kijkje nemen op de pagina van Sofilantjes of bij de andere testers (o.a. te vinden via de facebookgroep van Sofilantjes) want er zijn echt prachtige versies gemaakt. Ik deel mijn Cicero vest in ieder geval met super veel trots en laat de foto's graag voor zich spreken.





Een patroon van Anne Jacobs, gemaakt voor onze Jacobs zeg nu zelf, dat kon toch gewoon niet mis gaan!

Patroon: Cicero vest van Sofilantjes. Het patroon staat in promo tot maandag. De verkoopprijs is nu €5 exl tax (€6,05 incl. eu tax).
Stof: Crispy Crickets By Poppy gekocht bij het Stoffenhuis.


https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285?referrer_context=blog_search_autocomplete

26 opmerkingen:

  1. Dit is echt één van de mooiste Cicero's die er tijdens het testen gemaakt werden. En dat ventje is ook zo'n knapperd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stof, waw, die staat hem zo ongelooflijk goed! Ik zag best wel mooie exemplaren, maar deze springt er zo uit voor me... knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat super mooi. Heel stoer en toch speels. Kei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan, ik kocht het patroon ook al ondanks mijn voornemen het niet te doen! Te mooi!!! Is hij moeilijk te maken? Lang werk? Gevoerd binnenin of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze versie was vrij snel klaar en niet moeilijk. Het vest is niet gevoerd maar je zou eventueel wel een beleg of voering kunnen maken.

      Verwijderen
  5. Heerlijk vest, eenvoudigste optie, maar echt super speciaal geworden, leuk hoor en natuurlijk poseert je zoon er nog eens geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij heeft inderdaad zijn best gedaan voor de foto's ;-)

      Verwijderen
  6. Mooi exemplaartje en jouw zoon heeft talent als model ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij is helemaal niet zo fotogeniek als zijn zus maar hij deed extra zijn best deze keer.

      Verwijderen
  7. Zoals hierboven al gezegd werd, zeker één van de mooiste, zoniet de mooiste versie die ik al gezien heb! Prachtig! En ook de foto's zijn super!

    Ik heb het patroon aangeschaft, daar was sowieso al geen twijfel over. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Daisy! Cool voor boys, en toch ook zacht en lief tegelijkertijd... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Wat staan die kleuren hem goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel leuk, dat stofje is dan ook prachtig en uw zoon is precies een echt model

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap!
    En zo stoer poseren dat hij doet :-)

    BeantwoordenVerwijderen