Pagina's

zondag 26 maart 2017

De zelfgemaakt trend

Er is een nieuwe trend gaande ten huize Molemieke's. Ik noem het maar de zelfgemaakt trend want zowel manlief als zoonlief vragen hier sinds kort achter zelfgemaakt gerief.

Zoonlief heeft zelf de weg naar de stoffenkast gevonden en maakte voor mij een stapeltje met zijn favoriete stofjes. Hij had gelijk want de stapel met tricot stofjes in de kast die groeit wel maar zijn kledingkast blijft daarentegen vrij leeg.

Daarom trok ik met een stapel voorgeknipte Billie shirts op naaiweekend in Zutendaal. Bandwerk en tetteren, dat leek me wel een veilig idee.  Wat was het heerlijk om zo lang aan één stuk door te kunnen naaien terwijl het buiten pijpenstelen regende!

Op zondagnamiddag kwam ik dan thuis met dit mooie stapeltje shirts dat met veel vreugde onthaald en gepast werd.
Het enthousiasme kan je vooral goed zien bij de eerste foto's die ik nam.

 Bij shirt nummer drie werd het al wat minder...
Maar in zijn favoriete shirt kon er gelukkig nog wel een fotoreeksje vanaf. Ik moet u waarschijnlijk niet vertellen dat hij dit laatste shirt niet meer uit wilde doen. Dit is trouwens een exacte kopie van Nononsonsmoms. Tja, wat kan ik zeggen. Het kind plukte de foto van mijn moodboard en smeekte voor een identiek exemplaar... Daar kon ik geen neen op zeggen.
En manlief, die ging vandaag met mij mee naar de stoffenwinkel en koos zelf twee stofjes uit voor zichzelf. Maar daarover binnenkort meer.

Stoffen: Grey dogs by poppy, gekocht bij het Stoffenhuis
              Effen tricot Bluegrey melange, gekocht bij Pindanutjes
              Cool Flakes roest van Zonen 09, gekocht bij het Stoffenhuis
              Stof bergen van Finch Fabrics, gekocht bij het Stoffenhuis

Patroon: Billie van zonen09

https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285?referrer_context=blog_search_autocomplete

18 opmerkingen:

  1. Wat een toffe foto's van je zoon :-)
    Ik heb mij ook voorgenomen om wat meer te maken voor de jongens want die voorraad die blijft maar groeien en alleen de dochter haar kast geraakt voller momenteel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Nu benieuwd of manlief ook zo schoon gaat poseren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie shirts en dat laatste shirt heb ik ook op mijn lijstje al een hele tijd staan. Die van jouw is ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gekozen van je zoon! Plezant hè, als die kereltjes zo goed weten wat ze willen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De meeste tricots die ik voor zoonlief koop, worden onmiddellijk verwerkt... een stapel ligt er dus niet te wachten. Maar af en toe doe ik ook een effortje. Schoon bandwerk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze allemaal even mooi. goed gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo leuk en met het zonnetje dat deze week van de partij is zullen ze goed van pas komen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, Daisy, fantastisch! Zo'n mooie shirtjes, dat vraagt om meer... ;-) Hoe jij je mannen meekrijgt in die naaiwereld, dat is zo leuk om te lezen! Moet ik ook eens proberen op die manier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof !!! De mijne (zoon welteverstaan :-) :-) ) vindt mijn zelfgemaakte maaksel super ... als hij maar niet op de foto moet !! Gelukkig is dochterlief wel nog graag fotomodel :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi bandwerkje! Billie staat hier voor de paasvakantie op de planning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gedaan van je! Zoon content, mama content en manlief duidelijk ook content dat hij ook iets van jouw hand wil. Mooi complimentje toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, zo'n stapel kleurrijke shirts. Dat bovenste zou ik hier direct verkocht krijgen, dus ik ga eens op zoek naar dat stofje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelfde model, toch elke keer helemaal anders... Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! Goede stofkeuze van de zoon. En echt geweldige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen