Pagina's

woensdag 1 maart 2017

Nooit meer knoopsgaten angst

Ieder beginnende naai(st)er zal het wel kennen die knoopsgaten angst. In het begin had ik hier ook enorm veel last van en voor de zekerheid ging ik dan altijd langs bij mijn mama. Ze was wel streng hoor want de knoopsgaten maken voor mij, dat deed ze niet. Dat moest ik zelf maar doen.

Ze had gelijk hoor, ik geef het eerlijk toe. Want oefening baart kunst en ik sta er af en toe zelf van te kijken tegen welk tempo die knoopsgaten tegenwoordig van onder mijn machine rollen. Het enige dat ik nog steeds niet kan missen is een voorbeeld van een bestaand hemdje langs me. Dan kan ik nog eens spieken waar en in welke richting die knoopsgaten moeten komen. Misschien wel herkenbaar voor sommigen?

De knoopsgaten en knopen van dit nieuwe hemdjurkje voor Femke zaten gelukkig ook super snel op hun plaats. Het vinden van de knopen die ik in mijn gedachten had, dat was echter een ander verhaal. Te groot, te blinkend, niet wit genoeg, ik vond nergens mijn goesting. Tot bleek dat Ondinneke de perfecte knoopjes had liggen in haar knopendoos en ik die zomaar kreeg.

Voor mij is het plaatje nu helemaal geworden zoals ik in gedachten had. Een romantisch hemdjurkje met driekwart mouwen en een a-lijn rokje. Dat was toch wat ik voor ogen had toen ik deze Neat In Mustard Katoen kocht bij Pindanutjes. Geslaagd? Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden ;-).      
 



 Tot de volgende keer!

Altijd blij met jullie reacties!

https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285?referrer_context=blog_search_autocomplete









31 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nogmaals merci voor de perfecte knopen! Anders was het plaatje niet af geweest.

      Verwijderen
  2. Da's een tofke! En die knoopsgatenangst is hier zooo herkenbaar. Maar er wordt hard aan gewerkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de juiste instelling, dan komt het helemaal goed ;-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Perfecte knoopjes zijn belangrijk, mijn man begint altijd met zijn ogen te rollen als ik niet de 'juiste' knopen vind in mijn toch wel grote voorraad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh haha ik kan me wel een bepaald beeld voor ogen halen. Die mannen snappen daar ook niks van.

      Verwijderen
  4. heel mooi! Knoopsgatenangst ken ik, op mijn mama haar machine heb ik er minder last van, daar zijn ze nog wat 'automatischer' dan op de mijne ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Leuk om te weten dat jou mama ook de naaikriebels heeft doorgegeven ;-).

      Verwijderen
  5. Prachtig! Hier nog steeds lichte knoopsgaten stress, die sinds mijn nieuwe machine gelukkig steeds minder wordt! En de perfecte knoop vinden daar trek ik rustig 20 minuten voor uit in de fournituren zaak....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk jurkje! Staat hier ook op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kleedje !! En zo'n leuke foto's, al een ervaren modelletje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ja ze staat gewoon super graag voor de camera ;-).

      Verwijderen
  8. Heel mooi geworden. prachtige theo hack. het zou zonde zijn als daar niet de perfecte knopen op kwamen. Sinds ik zo'n simflex ding heb en machinaal knopen aannaai,vind ik niks vervelend meer aan knopen en knoopsgaten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Oh machinaal knopen aannaaien kan ik met mijn machine ook maar ik doe het eigenlijk net zo graag met de hand ;-).

      Verwijderen
  9. Heel erg leuk. Wat een schatje, je dochter!
    Ik had er trouwens ook last van, die knoopsgatenangst. Volledig onterecht trouwens, want mijn machine doet eigenlijk bijna alles zelf. En het is toch zoveel stijlvoller dan een kamsalamander, vind ik 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ja ik ben ook fan van de 'echte' knopen ;-).

      Verwijderen
  10. Ik herinner me ook zo nog momenten. Een broek die klaar was op het knoopsgat na en dan wekenlang blijven liggen omdat ik er niet aan durfde te beginnen. En nu doe ik bijna niets liever dan knoopsgaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd een uitdaging om passende knopen te scoren! En godzijdank ... bij mijn machine automatische knoopsgaten... nu stress om ze perfect te hebben :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk! Het juiste knoopje kan soms een lange zoektocht zijn. Da's heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen