Pagina's

woensdag 3 mei 2017

De Liz die geen minirok meer is

Exact een jaar geleden maakte ik een eerste Liz jurkje voor Femke. Het jurkje werd ontzettend veel gedragen. In de zomer met sandalen, in de herfst met kniekousjes en in de winter met een legging eronder, het ging allemaal.

Toen de zon zich enkele weken geleden nog eens van zijn beste kant liet zien werd de legging dan ook terug omgewisseld voor kniekousen. Ach ja, bij kleutertjes mag een jurkje toch best boven de knie komen dacht ik nog. Totdat we uiteindelijk op school arriveerden en het jurkje nog een beetje naar boven was gekropen. Terwijl dochterlief de trapjes opliep naar haar klasje en ik net niet tegen haar onderbroek omhoog keek wist ik dat het echt hoog tijd was voor een nieuw jurkje.
Omdat dit nieuwe jurkje waarschijnlijk veel gedragen zal worden besloot ik om een stofje uit de nieuwe collectie van Chat Chocolat te gebruiken. De stof van mijn Otium sweater ziet er na ontelbare wasbeurten nog steeds prachtig uit dus ik verwacht van deze stof hetzelfde.
Het patroon paste ik deze keer wel wat aan. Zo werkte ik niet met rimpelelastiek maar maakte ik een tunnel waar de elastiek door geregen werd. Hiervoor tekende ik zowel bij het voorpand als het rokdeel 3cm extra. De rug werkte ik af met een splitje zoals Isabel van de blog Bel'Etoile hier heel duidelijk uitlegt. Veel gemakkelijker en het splitje valt ook niet zo ver open wat ik persoonlijk mooier vind. In plaats van een knoopje of een haakje liet ik het biaislint wat langer doorlopen zodat we er een strikje in kunnen maken.
Ik tekende maar liefst 10cm bij aan de zoom. De jurk is ook nog wat ruim maar ik hoop dat we er weer een hele tijd tegen kunnen. Ze groeien toch veel te snel groot!

Stof: Chat Chocolat, Let`s circle around – copper green, gekocht bij het Stoffenhuis
Bronskleurige biais, eveneens van bij het Stoffenhuis

Patroon: Liz jurk, La Maison Victor mei/juli 2016

https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285


9 opmerkingen: