Pagina's

zondag 9 juli 2017

Spelen met streepjes

Nee, ik ging het niet meer doen. Ik ging mezelf even niet meer opgeven om patronen te testen. Er ligggen immers nog enkele lappen stof te wachten om verwerkt te worden. Een Vienna jurk, marcellekes, T-shirts voor manlief, hemdjes, een handtas,... Het staat hier allemaal nog op de planning. Maar dat uittesten van nieuwe patronen, het werkt verslavend hoor!

Nieuwe technieken leren, op zoek gaan naar eventuele fouten, zien wat andere testers er van maken en vooral ook een stok achter de deur om te proberen mooie foto's te maken. Dat is hetgene wat me er zo in aanspreekt.

Toen ik het nieuwe patroontje van Duchess and Hare zag, wist ik direct dat ook hier weer een uitdaging in zat. Toen Bernadette enkele voorbeelden liet zien van haar nieuwste creatie zat daar namelijk ook een foto bij met een prachtig voorpand. Eentje dat ik gewoon ook eens wou proberen.
Het spelen met de streepjes, het ziet er veel moeilijker uit dan het is. Het lukte me zelfs om de strepen voor de eerste keer perfect door te doen lopen.

Ook op de rug en in de zijnaad van de rok komen de strepen mooi overeen.


Dit jurkje is net zoals alle patronen van Duchess and Hare gebaseerd op een vintage patroon. Bij veel van die vintage patronen horen ook pofbroekjes. Zelf was ik hier eerst niet zo'n grote fan van maar na het succes van de Imari shorts ben ik helemaal om. Ik had nog net voldoende stof over en besloot de patroontest dan ook maar volledig mee te doen en de 'bloomers' zoals het in het Engels genoemd wordt te maken.
Kijk toch eens hoe elegant. Zelfs als je na 10 rondjes zwieren helemaal duizelig in het gras beland. Met een halve cirkelrok kan je toch niet anders dan zwieren en blijven zwieren.
Dit was opnieuw een super leuk patroontje om uit te testen en we hadden super veel plezier tijdens het nemen van de foto's. Ik hoop dat jullie hier ook volop van kunnen meegenieten. Het is echt niet dat ik hier iets aan verdien ofzo. Het moet me echt even van het hart dat ik, zelfs als dat soms kan, er bewust voor kies om dat niet te doen. Een goed patroon ontwerpen, het uittesten en terug aanpassen ervan, er kruipt ongelofelijk veel tijd in en ik heb daar enorm veel respect voor. Vandaar dat ik heel graag goede patronen met jullie deel.

Dit gezegd zijnde,


Stof: Driessen Stoffen


Hopelijk tot de volgende keer!


Groetjes Daisy
https://www.bloglovin.com/@daisymolemans



10 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, die strepen, dat lijkt me echt een uitdaging. Maar als het lukt zoals bij jou, dan is het echt wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk ook altijd 'mij gaan ze niet meer liggen hebben' om dan geen enkel aanbod te kunnen afslaan. Oeps! Maar ik kan me voorstellen dat zoveel moois gewoon niet te weerstaan is! Hier ook nog twee projecten in de testpijplijn en dan doe ik echt een tijdje niks meer. (Tenzij het een aanbod is dat ik echt niet kan weigeren 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit patroon en de stof die je erbij gekozen hebt, zijn echt een perfecte match! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, da's nu een kleedje zoals ik ze graag zie! Mag ik bij jou streep-doorloop-les komen volgen? En die bloomer eronder is geweldig! Ik ging er van uit dat ik die niet meer zou kunnen maken zodra we hier uit de pampers zijn, maar jij bewijst het tegendeel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurk is dit! Dat effect met die strepen op het voorpand, magnifiek, moet ik ook eens proberen ;-) En die bloomers maken het zo af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die foto met haar mandje! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's!! en een heerlijk mooi jurkje!! Super gewoon!

    Ik vind het ook super om te mogen testen, zeker als de ontwerpster ook echt luistert en rekening houdt met de testers.

    BeantwoordenVerwijderen