Pagina's

donderdag 17 augustus 2017

Als dochterlief zelf de stof kiest #Arlow Dress

Wat doe je als dochterlief bij ieder stofje dat je uit de stoffenkast haalt een stopteken maakt met haar handen en roept "nee, nee, neeeeeeeeeeeeeeeeeee"? 

Wel, ik besloot na de vijfde poging dan maar om haar zelf te laten kiezen. Eigenlijk was ik niet van plan om nog een zomerjurkje voor haar te maken maar ze besliste er anders over. Het moest en zou een bloemenjurk worden in een goedkoop stofje dat ik eigenlijk gekocht had om eens een proefmodelletje in te maken. 
Nu is het dus niet alleen haar lievelingsjurk, het is ook zowat de goedkoopste jurk die ik al maakte. Ik combineerde de stof namelijk met overschot van mijn Anza jumpsuit.  Het kraagje, de ruffles en het striklint op de rug knipte ik uit deze stof.
Met de knopen had ik ook geluk. In de goodiebag van het naaiweekend in Zutendaal zat een zakje met verschillende knopen en daarin vond ik de knopen die ik zocht. Zijn ze niet mooi?
Ook de zakken werden ondertussen al grondig uitgetest. "Mama kijk, alle kappersspullen passen erin" riep ze vrolijk toen de volledige inhoud van haar kappersdoos er in stak. Tijdens het nemen van de foto's verdwenen haar handjes ook steeds in de zakken. 
We scoorden trouwens een enorm compliment dankzij Femke haar stoffenkeuze want oma (die zelf ook kleding naait) vroeg waar ik deze mooie jurk gekocht had. Je kan je wel inbeelden hoe trots ik toen was. 

De jurk is niet helemaal mijn smaak maar als ik Femke zo zie stralen in deze jurk, dan smelt ik gewoon bij het zien van dat blije gezichtje.

Er werd hier ten huize Molemieke's nog iemand heel erg blij gemaakt maar meer daarover over enkele dagen. Hou de blog in de gaten want er hangt een leuke giveaway aan vast!

Hopelijk tot dan.

Groetjes Daisy


 Stof: Katoen van bij Driessen stoffen
 Patroon: Arlow dress van Bebekins.

11 opmerkingen:

  1. Misschien niet helemaal jouw stijl, maar dochterlief ziet er alvast gelukkig uit, met haar nieuwe jurk.
    ♥ voor dat kraagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is er duidelijk blij mij en ze heeft gelijk. Die jurk staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dochters toch hè 😉 De jouwe heeft alvast smaak! En zo tof om zo'n compliment te krijgen van de oma, helemaal terecht trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met deze wondermooie jurk Daisy! Het is echt een pareltje; de knopen passen er perfect bij ;-). Dochters zelf hun stofjes laten kiezen... na dit gelezen te hebben, moet ik dat ook eens overwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze heeft goeie smaak. Denk dat wij soms meer eens moeten luisteren naar die dochters van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ze heeft in ieder geval wat ze wilde, een superleuk jurkje! Zeker een compliment waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik vind het wel mooi!! En ze straalt!!

    BeantwoordenVerwijderen