Pagina's

vrijdag 22 september 2017

Lekker chillen in een trui met duimgaten

Ballet dat is passé, turnen is nu haar nieuwe hobby. En bij een nieuwe hobby hoort natuurlijk ook een nieuwe outfit.

Sportkleren voor kinderen dat is iets wat ik nog nooit voor ze kocht, op uitzondering van de verplichte korte blauwe broek voor de turnles en een balletpakje (als dat laatste al meetelt als sportkleding). Maar nu ze beide gaan turnen is een sportieve outfit toch wel handig bij het omkleden.
De Annika, het nieuwe patroontje van Modkid leek me hier perfect voor. De enveloppe hals maakt dat de sweater gemakkelijk aan en uit kan. De duimgaten zijn een leuke optie die ik ook zeker eens wou uitproberen. Ik dacht dat Femke deze wel tof zou vinden maar eigenlijk gebruikt ze deze niet. Misschien is het meer een tiener ding? Ach ja, het patroon is er ook in een tiener versie en gaat tot maat 170 dus wie weet komt het ooit nog wel eens van pas. 
De trui heeft vooraan een korte boord en achteraan een lange boord. Met de split geeft het een leuk extra detail. Er is ook nog een optie om er een hemdslip onder te maken. Dan krijg je een meer klassiekere look. Voor voorbeeldjes kan je hier een kijkje nemen. Er staan echt prachtige stuks tussen.
Femke deed de trui na het passen niet meer uit en hij ziet er zo comfy uit dat ik ondertussen heel hard aan het twijfelen ben om er ook eentje voor mezelf te maken. Maat 170, dat zou net moeten lukken...

Stof: Stoffenspektakel
Patroon: Modkid Annika, hier te koop: https://www.etsy.com/shop/modkid

Hopelijk tot de volgende  keer!

Groetjes Daisy



15 opmerkingen:

  1. Oh waw! Deze probeer ik zeker uit voor mijn hiphoppende meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook fan: de kleuren en de kleine details.... i love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er ook echt comfortabel uit. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er ook echt comfortabel uit. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil zo'n comfy outfit voor mezelf!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sweater!! Kan je nooit teveel hebben :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk! En knappe foto's, knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh geweldig!! Die zou ik voor mezelf ook wel willen... Zou eens naar de maattabel moeten kijken! Mooie kleur ook! Lijkt me perfect voor snel aan en uitkleden maar ook gewoon heel erg hip!

    Oh, en die duimgaten, Giel vindt dat geweldig, maar dat heeft tot gevolg tot boordjes die ook echt vuil worden, dus ik vermijd ze liever weer een beetje... (al heeft hij gisteren gevraagd om de volgende trui mét te maken...)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof! Noor wil niet liever dan duimgaten trouwens... Ik maakte er nog geen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh echt mooi! ik wil er ook zo ééntje, met die duimgaten want niets leuker bij frisser weer dan duimgaten in zo'n comfy sweater

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! ziet er heel leuk en comfy uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke trui! Het patroon zag ik nog niet eerder, wat origineel dat je andere patronen gebruikt die al niet zovaak te zien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen