Pagina's

dinsdag 5 september 2017

Op en top retro met de Over the top and storybook blouse

Op korte tijd twee keer hetzelfde naaien, daar heb ik normaal gezien een grondige hekel aan. Maar de storybook dress uit mijn vorige blogpost was zo snel klaar en zo mooi dat ik gewoon niet anders kon dan ook de blouse te maken. 

Die blouse past namelijk perfect bij de Over the top. Het andere nieuwe patroontje van Duchess and Hare. De Over the top is een halve cirkelrok met zakken en bretels die kruisen op de rug. De reden waarom ik deze graag wilde maken kan je duidelijk zien op onderstaande foto's.

Als het maar zwiert en zwaait, dan heeft onze kleine meid dikke lol. Vooral als mama dan nog eens roept "ik heb je onderbroek gezien!"

Deze patronen zijn super gemakkelijk om te volgen en eigenlijk heel snel klaar. Tenminste als je niet doet zoals mij. Ik knipte niet alleen de zakken uit het voorpand maar ook uit het achterpand. Ik was nog zo trots dat ik drie patronen op ÊÊn avond had kunnen knippen maar die blijdschap was snel weer over toen ik nog even achter de naaimachine wilde kruipen.

Na wat gepuzzel en gevloek lukte het gelukkig toch nog om dat probleem op te lossen. De dag erna moest ik enkel nog de tailleband aan de rok naaien en de knoopsgaten maken. Nog een uurtje later was ook de blouse klaar. Heerlijk toch, zo van die snelle projecten! 
 En raad eens wat de jongedame aan wilde doen op de eerste schooldag?

Zoals ik dus al zei, wij zijn fan van dit patroontje, big time! En jullie?


 Groetjes Daisy



Stof: Veritas
Patroon: Over the top and storybook blouse van Duchess and Hare 




10 opmerkingen: