Pagina's

woensdag 28 februari 2018

Een zelfgemaakte jeans!


Wie had gedacht dat ik nog ooit een jeans zou maken! Ik in ieder geval niet.

In het eerste jaar dat ik naailes volgde waagde ik me aan een groene (jawel!) jeansbroek. Na slechts enkele wasbeurten begon de stretch jeansstof zo te pluizen dat de broek niet meer draagbaar was. Zoveel werk zomaar de vuilnisbak in. Bovendien had ik ook geen flauw idee meer hoe ik een rits in een jeansbroek moest zetten en dat schrikte me ook wat af.


Maar dan kwam daar een mailtje van Suco by Susana Of ik het zag zitten haar nieuwe patroon, the super tough jeans mee te testen. Die naam deed het bij mij. Zoonlief heeft gegarandeerd binnen de drie maanden zijn broeken stuk. Geregeld zie ik hem hier vanuit de keuken een aanloop nemen en een sliding maken door de hele woonkamer. Die broeken hebben dus wat te verduren. 

De schrik voor de rits was ongegrond. Wat kregen we een fijne tutorial met duidelijke foto's. Dat je een jeans niet op 1 avondje naait dat kan ik niet ontkennen maar oh wat heb ik genoten van ieder moment van het maken van deze broek. Ze lijkt echt op een exemplaar uit de winkel. Ook de achterzakken zijn afgewerkt met sierstiksels die ik natuurlijk weer vergat te fotograferen. 

 Ik kijk er al naar uit om een skinny broek te maken en short voor deze zomer! Want dat de broek lekker zit, dat is al bewezen.
Stof: Modecoupons
Patroon: Super tough jeans, voorlopig enkel te koop via de One Thimble website, als onderdeel van issue 18 of als apart patroon.



5 opmerkingen:

  1. Mijn zoon doet dat ook, sliden door het hele huis 🙄. Ontelbare kapotte knieën levert dat op. Ik kijk al uit naar korte-broeken-weer 😉.
    Dapper om aan zo’n werkstuk te beginnen! De jeans ziet er alvast ‘tough’ uit. Duimen voor een lange levensduur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wauw, een jeans zover werk maar zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, chique zeg! Echt knap gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen